Często zadawane pytania

Rozumiemy, że jako właściciele zwierząt, możecie mieć wiele pytań dotyczących zdrowia i dobrostanu Waszych pupili. Staramy się dostarczyć Wam jak najwięcej informacji, abyście mogli podjąć najlepsze decyzje dla swoich zwierząt. Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znajdziecie tutaj odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt z nami bezpośrednio.

pies


Oto kilka wskazówek, które pomogą zapewnić bezpieczeństwo i ograniczą stres u kota do minimum.

  1. W gabinecie jest mnóstwo nowych zapachów, dlatego zabierzcie kocyk/ręcznik/swoją bluzę, która jest przesiąknięta zapachem domu.
  2. Zachowaj spokój - Twój kot przejmuje nasze emocje!
  3. Umawiamy się na konkretną godzinę, więc unikamy czekania w poczekalni i kontaktu z innymi zwierzętami.
  4. Transporter w gabinecie jest azylem dla kota. Nie wyciągajcie kota na siłę, zwłaszcza na poczekalni! W poczekalni należy postawić transporter poza dostępem innych zwierząt, umożliwiając bezpieczną obserwację otoczenia i poczucie kontroli. Jeżeli gabinet jest wolny to zapraszamy od razu do środka. 🙂
  5. W wypadku, gdy dla Waszego kota jest to nadal za mało, spytajcie o dostępne środki uspokajające pozwalające zniwelować stres.
  6. Dodatkowo od małego ucz swojego kociaka, że dotykanie łapek, uszu, zaglądanie do pyszczka nie jest niczym strasznym.
  1. Zapraszamy na wizyty zapoznawcze, np. podczas spaceru, gdy pies się nie domyśla, można przyjść na ważenie, pieszczoty, obwąchanie kątów i nagrodzenie za odwagę. Nie zmuszajmy zwierząt do interakcji!
  2. Przyzwyczajaj zwierzę do badania - dotykanie łapek, uszu, zaglądanie do pyszczka przestaną być czymś nowym i stresującym.
  3. Oczekując na wizytę zadbaj o przedmioty, które dobrze się kojarzą, tj. ulubiona zabawka, smaczki lub kocyk.
  4. Pamiętaj, aby wcześniej się umówić, unikając w ten sposób spotkania z innymi zwierzętami, jeżeli Twój pupil tego nie lubi.
  5. Zwróć uwagę na własne emocje, które udzielają się Twojemu zwierzakowi.
  6. W wyjątkowych przypadkach, które tego wymagają są stosowane leki uspokajające. Wcześniejszy wywiad z właścicielem pomoże nam indywidualnie dobrać lek i przygotować pacjenta do wizyty.
    Stres podczas przebywania w gabinecie jest czasami nieunikniony z uwagi na charakter miejsca i cel wizyty. Powyższe porady pomogą skutecznie go zredukować.
  1. Zwierzę, które ma być poddane zabiegowi powinno mieć aktualne odrobaczanie oraz szczepienia, gdyż stres związany z zabiegiem niesie za sobą obniżenie odporności.
  2. Aby umówić zwierzaka na zabieg operacyjny konieczna jest wcześniejsza wizyta kwalifikacyjna z badaniem klinicznym.
  3. Przed każdym zabiegiem zalecamy badanie krwi.
  4. W dzień przed planowanym zabiegiem ogranicz intensywny wysiłek fizyczny.
  5.  Przed znieczuleniem zwierzę musi być na czczo min. 6 godzin
  6. U pacjentów wrażliwych, przy ciężkich, bolesnych zabiegach stosujemy leki przeciwbólowe, przeciwzapalne już dzień przed planowaną operacją.
  7. W dniu zabiegu pacjent jest ponownie badany. Jako właściciel jesteś ponownie poinformowany o przebiegu, ewentualnym ryzyku, powikłaniach i zobowiązany do wyrażenia pisemnej zgody na wykonanie zabiegu.
  8. Możecie zabrać ze sobą kocyk, ręcznik lub część garderoby, podczas wybudzania Twój pupil czując znajomy zapach będzie czuł się pewniej.
  9. Od momentu podania znieczulenia do chwili wybudzenia, pacjent jest pod Naszą opieką, którą staramy się zapewnić jak najlepszą.

Oczywiście. WIEK NIE JEST PRZECIWSKAZANIEM DO ZABIEGU. Oczywiste również jest to, że starsze zwierzęta są obarczone większym ryzykiem anestezjologicznym. Przeciwwskazania stwierdzamy na podstawie badania klinicznego z naciskiem na osłuchanie pracy serca oraz płuc, badania krwi oraz ewentualnych badań dodatkowych. Każdy pacjent jest kwalifikowany indywidualnie.

Dokładamy wszelkich starań, aby unikać kontaktów między zwierzętami poprzez umawianie wizyt na konkretne godziny, które się nie nakładają z wizytą innego pacjenta.

Badania laboratoryjne wymagają, aby zwierzę było na czczo. W zależności od parametrów, które chcemy zbadać zaleca się głodówkę minimum 8 do 12 godzin przed planowaną wizytą.
Jeżeli badamy stężenie leków lub hormonów, niekiedy konieczne jest, aby pobranie krwi było wykonane w określonej porze względem pory przyjmowania leków.
Badanie krwi odbywa się w godzinach porannych, pomijając wyjątkowe przypadki, które wymagają odstąpienia od reguły.

Pierwszy element wizyty to rejestracja i wywiad wstępny. Po wejściu do gabinetu kontujemy wywiad. Zapoznaję się z Waszą sytuacją i zadaję dodatkowe pytania. Niekiedy dużo pytań. ;).
Następnie przechodzimy do badania klinicznego. Badanie zwierzęcia obejmuje zwykle: badanie uszu, oczu, pyszczka, zębów, pomiar temperatury ciała, osłuchanie serca, płuc oraz obmacanie jamy brzusznej. Na podstawie badania klinicznego mogę zlecić badania dodatkowe tj. badanie krwi, moczu, USG, pomiar ciśnienia, cytologię lub inne badania specjalistyczne.
Na podstawie wyników stawiana jest wstępna lub ostateczna diagnoza.
Dopiero na końcu zabieramy się za leczenie i uzgodnienie dalszego postępowania.

W trakcie zabiegu wycinana zostaje macica, jajowody (u samic), a także nasieniowody, jądra (u samców). W wyniku zabiegu zwierzę zostaje pozbawione zdolności rozrodczych. Zaletą zabiegu jest zminiejszone ryzyko wystąpienia chorób układu płciowego.
W cenę zabiegu wliczona jest znieczulenie, antybiotykoterapia, obserwacja szpitalna w trakcie oraz po zabiegu do momentu odbioru pacjenta przez właściciela oraz w razie potrzeby zdjęcie szwów.
Zwierzę wypisujemy po całkowitym wybudzeniu oraz przekazaniu zaleceń.

Tak. Wizyta domowa jest alternatywą, kiedy Wasz zwierzak źle znosi wizytę poza domostwem, podróż samochodem lub jeśli Państwo nie mają możliwości transportu zwierzęcia do gabinetu. W torbie lekarskiej nie zmieści się cała apteka,
dlatego nie mamy możliwości przeprowadzenia odpowiedniej usługi, jeśli chodzi o leczenie poważnie chorego zwierzęcia. Wizyty domowe, które wykonujemy to najczęściej szczepienia zwierząt zdrowych oraz eutanazje dokonywane w domowych warunkach.

Świadczenie usług weterynaryjnych bez zbadania zwierzęcia nie tylko może naruszyć postanowienia Ustawy o zakładach leczniczych dla zwierząt, ale i jest złamaniem zasad Kodeksu Etyki Lekarza Weterynarii. Bez osobistego zbadania zwierzęcia nie możemy pomóc w bezpieczny sposób.

Tak. Na szczepienie składa się badanie kliniczne i wystawienie dokumentacji, a na to wszystko potrzebujemy czasu. Rezerwując wizytę na daną godzinę unikniecie stresu zwierzaka i czekania w kolejce.

Kontakt telefoniczny 518 222 291,
Osobiście w gabinecie przy ul. Aleja Niepodległości 12/9-10, 78-449 Borne Sulinowo,
Przez stronę pupil.pl https://pupil.pl/kliniki/67
Można również przez wiadomość na firmowym koncie Facebook https://www.facebook.com/lekarzweterynariiBorneSulinowo/?locale=pl_PL

Specjalistami od zajęczaków i gryzoni nie jesteśmy. W ich zakresie wykonujemy podstawową profilaktykę.

W miarę możliwości staramy się zapewnić pomoc również weekendami oraz w święta. W sytuacjach nagłych, poza godzinami pracy gabinetu możecie próbować kontaktować się poprzez telefon 518 222 291 oraz profil FB (link)

Tak! Zwierzęta tak jak i ludzie mają problemy stomatologiczne. Podawanie smakołyków, kości, gryzaków może spowolnić odkładanie się osadu na zębach, ale nie zastąpi codziennego szczotkowania. Dbanie o pyszczek to dbanie o cały organizm pupila! Bakterie w jamie ustnej wywołują i nasilają wiele chorób ogólnoustrojowych.

Oczywiście! Nikt, kto wymaga pomocy nie zostanie odesłany. Nagłe przypadki się zdarzają. Przed przybyciem prosimy o poinformowanie telefoniczne o zaistniałej sytuacji i stanie zwierzęcia.

Po podaniu szczepionki należy liczyć się z wystąpieniem nieznacznych, przemijających objawów ogólnych (gorączka, posmutnienie) i miejscowych (odczyn miejscowy, bolesność w miejscu iniekcji). Zazwyczaj ustępują one w ciągu 1-2 dni.

Niektóre pasożyty mogą przenosić się ze zwierzęcia na człowieka, dlatego profilaktyka oraz leczenie zakażeń pasożytniczych nie powinno być bagatelizowane. Na szczęście, najbardziej popularna w Bornem Sulinowie glistnica jest charakterystyczna dla poszczególnych gatunków. - Psy i koty mają "swoje" glisty, a ludzie "swoje".

W zależności od trybu życia odrobaczamy zwierzęta co 1-6 miesięcy. Na rzadszą profilaktykę przeciwpasożytniczą możemy sobie pozwolić przy pupilu, który żyje wyłącznie na swoim podwórku, nie je surowego mięsa, nie ma kontaktu z dzikimi zwierzętami, wtedy odrobaczanie co pół roku.
Przy zwierzętach, które polują, jedzą surowe mięso, chodzące samopas i mające kontakt z innymi zwierzętami odrobaczamy nawet raz na miesiąc.

Pierwsza wizyta ze szczeniakiem obejmuje badanie kliniczne, podczas którego kontrolujemy stan uzębienia, uszy, sierść, skórę i masę ciała. Zwracamy szczególną uwagę na wady wrodzone, takie jak przepuklina pępkowa, wnętrostwo, czy wady zgryzu.
Dobieramy indywidualny plan szczepień oraz profilaktyki przeciw pasożytniczej.
Jeżeli osobiście nie odrobaczaliście malucha, to zrobimy to podczas pierwszej wizyty.
Podczas rozmowy podpowiemy o zalecanej pielęgnacji, myciu zębów, żywieniu, wychowaniu pupila oraz odpowiemy na pytania, jakie będą Was nurtowały.
Jeżeli Wasz pupil ma jakąkolwiek wcześniejszą dokumentację, warto mieć ją ze sobą na pierwszej wizycie.

Tak, trzymamy standardy i nie mamy się czego wstydzić. ;)
Według ustawy o zakładach leczniczych dla zwierząt, każdy lekarz weterynarii ma obowiązek wydania dokumentacji świadczącej o wykonanych usługach weterynaryjnych między innymi posiadaczowi zwierzęcia.

Na tą chwilę spełniamy wszelkie wymogi prawne, jakie obowiązują przychodnię weterynaryjną. Różnica jest w tej chwili jedynie formalna, więc już niedługo...

Lubimy wyzwania, dlatego obsługujemy każdego pacjenta stosując różne rodzaje poskromienia. W trosce o dobrostan kota, nie stosujemy chwytów za kark, ani nie wrzucamy zwierzaków do toreb. Na co dzień radzimy sobie ze zestresowanymi kotami owijając je w ręcznik. Niekiedy, w przypadkach ekstremalnych, dla bezpieczeństwa nie tylko naszego, ale i Waszego kota, potrzebna jest sedacja, czyli wprowadzenie kociaka w sen.

Świadczymy usługę obcinania pazurków. Jak każda usługa, ta również wymaga zarezerwowania wizyty wcześniej.